V Festival Vertixe Sonora 2017
Da arte sonora e da música contemporánea 2017
Conferencia

O non ensino da composición ou o erro coma necesidade

Dror Feiler (Israel/ Suecia)

viernes 29 septiembre / 13:00H
Facultade de Belas Artes
Pontevedra

Tentáchelo? Fracasaches? Téntao de novo. Fracasa outra vez. Fracasa mellor
É moi difícil escoitar. Moi difícil escoitar aos demais, en silencio ou en ruído. Outros pensamentos, outros ruídos, outras sonoridades, outras ideas.
Cando un escoita, con frecuencia busca atoparse a si mesmo nos outros.
Atopar os propios mecanismos, o sistema, a racionalidade dun mesmo, no outro. Esta é unha forma de violencia totalmente conservadora.
En lugar de escoitar o silencio e o ruído nun mesmo, en lugar de escoitar aos demais, un espera ouvirse a si mesmo unha vez máis. É unha repetición que se volve académica, conservadora, reaccionaria. É unha parede contra os pensamentos, contra o que non é posible, mesmo hoxe, explicar. É a consecuencia dunha mentalidade sistemática, baseada na priori (interna ou externa, social ou estética). Amamos o confort, a repetición, os mitos; á xente encántalle escoitar sempre o mesmo, con esas pequenas diferenzas que permiten mostrar a súa propia intelixencia.
Erro

Se hai un sentido da realidade, tamén debe haber un sentido da probabilidade.
Non é correcto que se eliximos algo, sexa único e adecuado; talvez o que non se elixiu é máis adecuado. No traballo no estudo, na música electrónica, é así. Hai moitos accidentes, casos, erros? erros que teñen unha enorme importancia. Por tanto, o erro é o que vén romper as regras.
O que eu/ nós anhelamos.
Un pensamento musical que transforme o pensamento / escoita dos músicos, en lugar de proporcionarlles novas fórmulas como detrezas que lles permitan facer a así chamada música contemporánea.
Espertar o oído
Talvez é posible tratar de espertar o oído.
Espertar o oído, os ollos, o pensamento humano. A extrema interioridade exteriorizada. Iso é o esencial na música e nas artes hoxe en día.
Fragmentos dun texto de Luigi Nono (1983) procesados por Dror Feiler (o texto orixinal foi traducido por Pedro Alvarez, 2017).

Dror Freiler

Nace en 1951 en Tel Aviv, Israel. Vive en Suecia desde 1973. Intérprete de saxofóns (soprillo, sopranino, soprano, alto, tenor e baixo), clarinete en sib, corno inglés, clarinete contrabaixo e sistemas de son computarizados. Compositor de música para ensembles e orquestras en Suecia, Rusia, Yugoslavia, Serbia, Bosnia, Croacia, Gran Bretaña, Bélxica, Dinamarca, Finlandia, Bielorrusia, Ucraína, Letonia, Austria, Suíza, Francia, Israel, Palestina, Noruega, Alemaña, Xapón, Colombia, México, Estados Unidos, Brasil, Arxentina e España durante os últimos 40 anos.

Co seu ardente sentido da vocación Dror Feiler é recoñecido como un dos principais músicos, compositores e improvisadores de Suecia, e clama pola igualdade de status entre a música improvisada e a composición. «Non podemos deixar de notar como a práctica da composición, con toda a súa historia, levounos de novo ás orixes de toda a música: a improvisación. A improvisación pode ser interpretada como un acto instintivo de tratar de lograr a emancipación nunha sociedade burocrática e tecnocrática”. Nos últimos anos, a súa reputación como músico e compositor está a crecer rapidamente e algunhas dos máis importantes ensembles e orquestras europeas lle encomendaron novas obras (Klangforum Wien, Ensemble Modern, Neo, Vertixe Sonora)

Escribiu e traballou con: Ensemble Modern (Francfort), Zeitkratzer ensemble (Berlín), Ensemble 20. Jahrhundert (Wien), Klangforum Wien, KammarensembelN (Estocolmo), X-pol ensemble (Bremen), Kroumata , Pärlor för svin (Estocolmo), Neo (Suecia), Symphonieorchester deas Bayerischen Rundfunks, SWR Symphonieorchester. Tamén con músicos como: Blixa Bargeld, Merzbow, Mats Gustavsson, Erik Drescher, Carine Levine, Hans-Onda Ericsson, Zbigniew Karkowski, Evan Parker, Fred Frith, Tom Cora, Charles Morrow, Phil Minton, Vladimit Tarasov, Juri Kusnetsov , Shoji Hano, Sergej Kuryuchin, Werner Lüdi, V. Chekasin. Kristine Scholtz e Mats Persson, Sten Sandell, Meira Asher, Rosemary Hardy, Mikael von Hauswolf, Leif Elggren, Kent Tancred.

Ao falar da súa música demostra unha vontade por relacionar música e realidade. «Quero dirixirme aos problemas da vida: Beat the White the rede wedge (Revolución); Schlafbrand (Segunda Guerra Mundial); Deixa que os millonarios se ispan (vinganza dos pobres); Intifada e Halat Hisar (conflito israelí-palestino). A estética en si mesma non me interesa. Aínda máis, penso que é perigosa. Cando compoño ou toco non busco a beleza, senón a verdade». Con frecuencia describe –cun longo fortissimo– unha loita violenta, pero en relación a Maavak (loita) di: «Maavak non describe a loita, Maavak é a loita». Dror Feiler mantense activo traballando solidariamente no contexto israelí-palestino desde 1970 (foi un dos iniciadores de «Ship to Gaza Sweden» e é un dos portavoces da organización) e estivo involucrado na pacificación de Colombia desde mediados da década de 1990.

CAUSAL17. Obradoiros, cursos e conferencias de arte sonora e música contemporánea
En colaboración co Grupo de Investigación DX7 da Universidade de Vigo.

Espazo de discusión ao redor da composición de música contemporánea no que compositores cunha traxectoria consolidada e novas promesas do panorama internacional falarán dos procesos creativos que se agochan detrás do seu traballo. cAuSaL está aberto a compositores, instrumentistas, estudantes e aquelas persoas interesadas no acontecer sonoro que desexen achegarse. Entrada gratuíta até completar capacidade.