Vertixe 11

Plural

viernes 27 octubre / 20:00H
Auditorio Martín Códax
Vigo

Fundado por Fabián Panisello (Bos Aires, 1963) fai xa máis de vinte anos, PluralEnsemble, ten configurado o concepto do que entendemos por música contemporánea en España. Un percorrido impecable tanto de promoción da música dos séculos XX e XXI, como de creación de novas obras. Nesta ocasión presentará un programa coas recentes estreas mundiais de Carolina Cerezo (Málaga, 1993) e Félix Ibarrondo (Oñate, 1943) xunto as novas obras dos gañadores da Convocatoria para Jóvenes Compositores Plural Ensemble Josuè Blanco (España, 1997) e Aarón Esteve (España, 1997). Completa o programa unha lembranza ao gran compositor salmantino Tomás Bretón (1850-1923) a través de dúas das súas Catro pezas españolas (1911) con motivo do primeiro centenario da súa morte. E de remate, un achegamento á música da compositora e directora grega Konstantia Gourzi (Atenas, Grecia, 1962).

JOSUÈ BLANCO (España, 1997) Situación insostible (2023)** para ensemble
TOMÁS BRETÓN (Salamanca, 1850 – Madrid, 1923) Catro pezas españolas (Danse orientale, Boléro) (1911)
KONSTANTIA GOURZI (Atenas, Grecia, 1962) ich fürcht’ nicht. II parte* (2023) para ensemble
AARÓN ESTEVE (España, 1997) Recorrencia* (2023) para ensemble
CAROLINA CEREZO (Málaga, 1993) Bioluminescencias** (2023) para ensemble
FÉLIX IBARRONDO (Oñate, 1943) Handikoak ** (2023) para ensemble

*Obra gañadora Convocatoria para Xóvenes Compositores PluralEnsemble 2023
**Estrea absoluta. Traballo por encargo para INAEM e PluralEnsemble

Fabián Panisello, director
PLURALENSEMBLE Joidy Blanco frauta | Antonio Lapaz clarinete | Ema Alexeeva violín | Carlos Sánchez violonchelo | Alberto Rosado piano

Fabián Panisello, director
Compositor e director arxentino-español con sede en Madrid, é director e fundador de Pluralensemble e Xefe da Cátedra de Composición da Escola Superior de Música de Reina Sofía, da que foi director e director académico entre 1996 e 2019.

Formouse como compositor con Francisco Kropfl en Bos Aires e con Bogusław Schaeffer no Salazburg Mozarteum (Diploma de Excelencia, 1993). Completou a sea formación con Elliott Carter, Franco Donatoni, Brian Ferneyhough e Luis de Pablo e Peter Eötvos na dirección. Gañou os premios «Mozart Erben» na cidade de Salzburgo do Ministerio de Cultura austríaca ou o Rodolfo Halffter do Ministerio da Cidade de México con xurados como Michael Gielen ou Helmut Lachenmann. Interpretaron o seu traballo Pierre Boulez, Peter Eötvvos, o cuarteto Arditti, SWR, DSO, BBC, OCNE ou a Orchestra del Mozarteum de Salzburg.

Actúa en festivais como Donaueschingen, Bienal de Múnic, Outono de Varsovia, Wien Modern, Présences, Ars Música, Ultraschall… participou en dúas accións absolutas -Bsolute estreas coas orquestras do WDR de Colonia e o DSO de Berlin. Recentemente debutou no Teatro Real en Madrid coa dirección da ópera, o Abrecartas de Luis de Pablo.

Á súa ópera de cámara «Le Malentendu», que contou co apoio da Convocatoria de Axudas da Fundación BBVA 2015 a investigadores e creadores culturais, ofi lanzada en 2016 e 2017 con gran éxito en Austria, España, Arxentina e Polonia, seguida en 2019 do musical multimedia «Les Rois Mages», encargado pola Fuam e a Fundación Siemens, estreado en Madrid, Niza, Berlín, Viena e Tel Aviv e en 2023 a súa ópera «Die Judith von Shimoda» será presentada no festival de Bregenz e en Viena.

Publica as súas obras con Peters Edition.

PluralEnsemble
PluralEnsemble é un conxunto especializado na música dos séculos XX e XXI, fundado por Fabián Panisello, o seu director titular. Sempre buscando a maior calidade interpretativa, desenvolve anualmente unha tempada estable de concertos e excursións nacionais e internacionais, alternando o repertorio máis relevante do século XX con estreas.

Dende 2009, organiza o ciclo de concertos de música contemporánea da Fundación BBVA con sede en Madrid.

Na súa xa longa traxectoria, presentouse con gran éxito de crítica e público nos principais festivais especializados internacionais, como a nova Semana da Música de Shanghai, Sound Ways of St. Petersburg, Música de Estrasburgo, Atempo de Caracas, Préstamos de París, Ars Musica de Bruxelas, Manca de Niziza, Spaziomusica de Cagliari, Aspekte de Salzburg, IFCP Mannes de Nova York, o Festival de Música de Alicante, Quincena Musical de San Sebastián, o Ciclo da WDR de Colonia, Nous Sons of Barcelona de Barcelona de Barcelona, ​​o Festival de Outono de Varsovia, Ultraschall, Konzerthaus de Berlín e Klangspuren Schwaz de Tyrol, entre outros.

Colabora con artistas como Peter Eötvös, Salome Kammer, Hilary Summers, Cristóbal Halffter, Marco Blaauw, Jörg Widmann, Dimitri Vassilakis, Nicholas Isherwood, Holger Falk, Alda Caiello, Allison Bell, José Manuel lópé lópico lópico, Nagy , Jon Ketilsson, Pablo Márquez, Charlotte Hellekant, Matthias Pingscher, Hansjorg Schellenberger, Tadeusz Wielecki, Lorraine Vaillancourt, Natalia Zagorinskaya, Peter Csaba, Johannes Kalitzke, Hilary Sumers ou Toshio Hosok, Johanes. Fixo numerosas gravacións para diversas estacións de radio europeas, así como gravacións de gravacións para a columna Col Col, Verso, Cervantes, IBS e Neos.