Cardinais. Academia Internacional Vertixe Sonora 2022

Tempo. Curso de óboe

Pilar Fontalba e convidados

27/8/2022 - 29/8/2022

Con este proxecto os solistas de Vertixe Sonora ofrecen un marco pedagóxico de formación para que intérpretes de diferentes especializades instrumentais, xóvenes músicos no inicio da súa carreira, poidan participar de contextos de traballo profesionais no eido da música contemporánea. Un contacto coa realidade musical de vangarda que abarca tódalas dimensións de realización dun proxecto dende o seu inicio ata a súa presentación pública.


TEMPO – Curso de óboe con PILAR FONTALBA e convidados
27-29 de agosto. Santiago de Compostela
PRAZAS LIMITADAS


Dirixido a…

  • Oboistas que queiran profundar no estudo do seu instrumento
  • Instrumentistas de calquera especialidade interesados nas dinámicas de traballo intérprete-compositor
  • Compositores interesados na escrita para óboe
  • Público xeral

Modalidades de participación…

Modalidade 1. PARTICIPANTES ACTIVOS

Prazas limitadas. Matrícula previa inscripción e pago de tasas
Dirixido a: Oboístas profesionales/ Alumnos de oboe intermedio y superior
Inclúe: Dúas sesións de traballo individual de 1 hora de duración con Pilar Fontalba. Participación en todas as actividades programadas. Participarán no programa de concertos de CARDINAIS 2022
Require: Inscrición* e pago de tasas** Inclúe: Dúas sesións de traballo individual de 1 hora de duración con Pilar Fontalba. Participación en todas as actividades programadas. Participarán no programa de concertos de CARDINAIS 2022

*Inscrición: Enviar un correo electrónico a info@vertixesonora.gal indicando no asunto “ACTIVO: Tempo. Curso de oboe contemporáneo con Pilar Fontalba e convidados”. Adxuntar breve currículum e foto, gravación e comprobante de pago de tasas.
**Pago de tasas: Ingreso de 150 € mediante transferencia bancaria no número de conta: CAIXABANK ES93 2100 5772 0702 0013 3882 a favor de ASOCIACIÓN CULTURAL VERTIXE

Modalidade 2. PARTICIPANTES OUVINTES

Entrada libre ata completar aforamento
Dirixido a: Instrumentistas de cualquier especialidad interesados ​​nas dinámicas de traballo de intérprete-compositor. Compositores interesados ​​en escribir para óboe. Público xeral.
Inclúe: Asistencia a todas as actividades. ATENCIÓN: Os participantes nesta modalidade no terán sesións de traballo individual.
Require: Inscrición*

*Inscrición: Enviar un correo electrónico a info@vertixesonora.gal indicando no asunto “OUVINTES: Tempo. Curso de oboe contemporáneo con Pilar Fontalba e convidados”.


Contidos do curso…

  • Repertorio de obras para oboe dos séculos XX e XXI
  • Repertorio de obras para oboe escritas e estreadas por Pilar Fontalba
  • Técnicas ampliadas no oboe con especial énfase nas posibilidades técnicas do uso da voz na interpretación
  • Convocatoria aberta para compositores de novo repertorio para dúo de óboe e saxofón. Os compositores participantes terán sesións de consulta e experimentación cos solistas de Vertixe Sonora Pablo Coello (saxofón) e Pilar Fontalba (óboe)

A determinación da oboista Pilar Fontalba por promover a composición para oboe solo (moi escasa no noso país) e por investigar a evolución da escritura para este instrumento, está a facer realidade o nacemento dun repertorio actual e radicalmente novo que tamén inclúe estudos que facilitan a iniciación de estudantes e mozos profesionais á escrita actual para potenciar a presenza deste repertorio nas aulas dos nosos conservatorios.

Ademáis e de xeito continuado Pilar Fontalba leva unha década explorando de forma específica as posibilidades técnicas de uso da voz na interpretación, e os beneficios da súa aplicación pedagóxica. Grazas a este estudo naceron obras compostas para ela por Juan José Eslava, José Manuel López López, Louis Aguirre, José María Sánchez Verdú e Carolina Cerezo, etc. Neste curso dará conta do estado actual deste proceso de investigación en compañía de moitos dos compositores que a acompañaron neste proceso.

A técnica do oboe baséase na vibración da palleta dobre producida polo soprado. Ás veces, porén, ese aire tamén se pode emitir coa vibración das cordas vocais. O oboe só inclúe cantar simultaneamente só durante dous períodos da historia da música contemporánea. A primeiras experiencias desta técnica remóntase á década dos 70 cos compositores Globokar, Holliger, Kagel e Takemitsu, para os que priman a experimentación musical, a improvisación e os elementos teatrais. Unha segunda década posterior do século XXI inclúe partituras que buscan preferentemente a descomposición e interacción do son como elemento físico. Grazas ao traballo conxunto entre creadores e oboístas como Peter Veale ou Christian Hommel, temos traballos recentes para oboe solo de Toshio Hosokawa, Samir Odeh Tamimi, que empregan a voz ao mesmo tempo que o oboe como recurso sonoro.


Cronograma de traballo…

día 27
tarde 18h: RECEPCIÓN DE PARTICIPANTES | 20h: Concerto inaugural de Pilar Fontalba

día 28
mañá 10-14h: CONFERENCIAS (horario provisional de sesiones telemáticas y presenciales): CAROLINA CEREZO 10-11h | LOUIS AGUIRRE 11.30-12.30h | GERMÁN CANCIÁN 13-14h
tarde 16-20h: CURSO DE ÓBOE. PARTICIPANTES ACTIVOS

día 29
mañá 10-14h: CONFERENCIAS (horario provisional de sesiones telemáticas y presenciales): JAVIER TORRES MALDONADO 10-11h | JUAN JOSÉ ESLAVA 11.30-12.30h | JOSÉ MARÍA SÁNCHEZ VERDÚ 13-14h
tarde 16-20h: CURSO DE ÓBOE | 21-22h CONCERTOS ALUMNOS diversas localizacións


Pilar Fontalba, oboista

“Puiden verificar as grandes calidades instrumentais e a forte personalidade desta intérprete”
Pierre Boulez

Pilar Fontalba é oboe principal de Vertixe Sonora.

Naceu en Madrid en 1976. Obtivo o título de profesora senior de oboe co premio de honra de fin de grao no Conservatorio Superior de Música de Madrid en 1998. Máis tarde estudou con Thomas Indermühle na Musikhochschule Zürich de Suíza, onde obtivo o Máster of Arts in Musical Performance Konzert e Specialized Musical Performance Solist coa máxima distinción (Auszeichnung). Obtivo o diploma de concerto co primeiro premio na Escola Nacional de Música do País de Montbéliard (Francia) con Christian Schmitt e o diploma de perfeccionamento da Scuola di Musica di Fiesole en Florencia, Italia. Por recomendación de Heinz Holliger, participou varias tempadas como invitada na Academia do Festival de Lucerna, con Pierre Boulez, o Ensemble Intercontemporain e compositores residentes como Harrison Birtwistle, Wolfgang Rihm e Isabel Mundry. Desde 2004 é óboe en solitario da Orquestra Sinfónica de Navarra. En 2004 fundou o Ensemble Laboratorium, Ensemble Phönix en Basilea. Colabora regularmente con Neopercusión (Madrid), Koan 2 (Madrid), Placa Base (Mallorca) e Impulión Colectiva (París). Presidente do colectivo E7.2, creado para a experimentación musical e interdisciplinar en Navarra, e membro fundador de OWNSTAGE, un colectivo que crea espectáculos.