LOUISE BOURGEOISE / ENTRE SEGURIDADE E LIBERDADE
PROGRAMA
Helga Arias (España, 1984) Astraglossa** (2016) saxofón, acordeón, piano, percusión e electrónica
Javier M. López (España, 1969) E-Border (Término)** (2016) saxofón, acordeón e percusión
Facundo N. Llompart (Arxentina, 1979) Sesgo** (2016) saxofón, acordeón, piano e percusión
Joan Bagés i Rubí( España, 1977) Muzak** (2016) saxofón, acordeón, piano, percusión, electrónica e vídeo
Carlos de Castellarnau (España, 1977) Fragile Cells** (2016) saxofón, acordeón, piano, percusión e electrónica
*Estrea absoluta. Encomenda de Vertixe Sonora
VERTIXE SONORA
Pablo Coello saxofón/ Vadim Yuknevich acordeón / David Durán, Haruna Takebe piano / Diego Ventoso percusión / Ángel Faraldo electrónica e difusión de son // Dirección musica Pablo Coello / Dirección artística Ramón Souto
AS OBRAS
Straglossa (ou First steps in celestial syntax) saxofón, acordeón, piano, percusión, electrónica e dous enxeñeiros aerospaciais
Helga xoga nesta peza con dúas personaxes, dous ‘enxeñeiros aeroespaciais’, representados nunhapianista e un músiuco electrónico, na busca dunha comunicación interestelar. Básase no concepto de instalación,neste caso cunmaterial nonpalpable: oson xeradonun dos instrumentos (o piano, enfatizado na condición dunha intérprete feminina)eprocesado pola electrónica eoresto dos instrumentos doensemble. Como na obra de Bourgeoise, pásase lentamente dunha sensación de estatismo a unha suxestión de movemento, a modo de torsión manierista do sonoro. Subxace o narrativo, pero tamén superponse e confúndese verdade e ficción, o experimentado e o imaxinado. Osentido arquitectónico da estrutura da obra pode apreciarse principalmente na construción de espazos virtuais dinámicos que evocan situacións moiconcretas eque articulan oeixoespazo-temporal da peza.
P. Coello a partir de textos de Helga Arias e José Ramón Danvila
E-border (Término) saxofón tenor, acordeón e percusión
Xabier Ribas sinala como as fotografías decimonónicas da expansión colonial reflectían un desexo de atravesar o territorio, arela dalgún xeito enfrontada ao habitual peche de espazos do mundo actual artellado a través de “contrasinais, fronteiras electrónicas, peaxes por conxestións, e outras medidas de seguridade disuasorias”. “E-border” parte de dous mundos sónicos diverxentes e, á vez, miméticos a modo de sinestesia desta dualidade. Por unha banda, o “Air des sauvages de l’Amerique” anotado na “L’Encyclopédie” de Diderot y d’Alambert. Por outra, a análise do espectro sonoro dunha tarxeta electrónica, moeda definitivamente virtualizada, lindeiro das lenes mais asemade fortes barreiras da desigualdade e a inseguridade. Ámbalas dúas propostas atópanse disoltas pola obra a modo de alicerce en pos dunha cohesión coherente da súa estratigrafía sonora. A intención foi ir máis aló do que Lence-Edra valora como a “cínica epifanía dos que denunciando o feito de pasar polo aro, fornecen e constrúen a súa presencia constantemente”.
Javier María López Rodríguez
Sesgo saxofón, acordeón, piano e percusión
Peza inspirada na fotografía de Thomas Ruff JPEG NY 15. O traballo composicional relata o ritmo da imaxe, facendo fincapé nos obxectos que a articulan. Todos os instrumentos conforman un solo organismo vivinte, utilizado como motor do discurso coa intencionalidade de non só recrear a fotografía, tamén rodeala, enmarcala, absorbela e crear un espazo, en todas as súas dimensións.
Facundo Llompart
Muzak saxofón, acordeón, piano, música electrónica e visual
É esta es unha peza creada a partires da obra de Johan Grimonprez, Dial History. Así pois conceptos como política, seguridade e liberdade desde a arte son o marco conceptual do traballo.
Este marco artístico, conceptual e visual sírveme para afondar máis sobre algúns dos meus intereses composicionais. A utilización da tecnoloxía musical para repensar a obra nalgúns dos seus aspectos máis relevantes. A tecnoloxía como realidade á que nos temos adaptado as personas.
Na obra Dial Historya imaxe, a voz nos narran a historia de como os medios de comunicación mediatizan a nosa percepción da realidade ata o punto que son eles quen constrúen a realidade. A miña percepción da parte sonora e musical da obra de Grimonprez é que o seu rol consiste en resaltar a banalización da realidade exposta. Músicas valeiras de intención que non fan máis que enfatizar o baleiro dos argumentos que eximen aos protagonistas do film.
Muzakaprópiase do noso entorno sonoro, de sons que forman a nosta banda sonora cotidiá mediatizada pola tecnoloxía e por os medios da información e comunicación. A obra plantexa, creando un paralelismo ou reinterpretación da obra de Grimonprez, como o poder da industria do entretenimento e da información controla a nosta audición e recheanos o silenzo de ruído. En Muzakaprópiome de músicas “Muzak” para que os músicos vivan a experiencia de transformar o mundo sonoro nun mundo de eleccións posibles.
Joan Bagés i Rubí
Fragile Cells saxofón, acordeón, piano, percusión e electrónicas
Inspirada na obra de Louise Bourgeois, que estabafortemente influida por un suceso personal vivido durante a súainfancia yeque, en palabras da propia artista, condicionará a súatraxectoria artística vital. Otrauma provocado polodescubrimento das relacións extra-coniugais doseu paiproxectarasenasúaobra aolongodasúavida.
Otítulo da obra, Fragile Cells, intenta ilustrar ocontraste da música da obra de Bourgeois a través dunha contradición; a celda que se presupone robusta, eque nonpermite escapar nada desde o seu interior, deviene inútil eobxecto imposible. Atensa oposición de caracteres, a instrumentación eoutros factores da peza musical, intentan reflexar ese mundo infantil, ásveces melancólico, que contrasta coa violencia ea situación dramática dos feitos, mezcla de lembranzas, añoranza erabia.
Carlos de Castellarnau
OS COMOSITORES
Helga Arias (Bilbao, 1984)
Comeza os estudos de composición no RCSM de Granada, ampliando a súa formación en Milán e Parma con Javier Torres Maldonado. Máis tarde continúa os estudos en música electrónica na Universität für Musik und darstellende Kunst de Viena co compositor austríaco Karlheinz Essl e de postgrao en composición na Kunstuniversität Graz con Beat Furrer.
Contemporáneamente recebe clases de compositores como Kaija Saariaho, Chaya Czernowin, Georg Friedrich Haas, Toshio Hosokawa, Pierluigi Billone, Isabel Mundry, Mark André, Alberto Posadas e Gabriel Erkoreka, e participa en masterclass con Helmuth Lachenmann, Wolfgang Rihm, Philippe Manoury, José María Sánchez Verdú ou Daniel Teruggi.
As súas obras foron interpretadas en distintos países de Europa, América e Asia, como no ISCM World Music Days en Tongyeong (Corea del Sur ), Centre Pompidou de Paris, Donaueschinger Musiktage (Next Generation), DRK Singapore, CMC Toronto, Konzerthaus de Berlín, Festival Mixturde Barcelona, Atlantic Music Festivalde Maine, USA, Foro Internacional de Musica Nueva (México), Domaine Forget(Nouvelle Ensemble Modern) Canadá, Casa del SuonodiParma(Italia), Etchings Festival (Francia), Echoraum Vienna, Experimentalstudio Academyde la SWR, Friburgo, 3rdInternational Forum for Young Composers (Sond’ar-te, Electrinc Ensemble) en Cascais, Portugal, Wittener Tage für neue Kammermusik (Alemania) o Sonutopias 2014 (Santiago de Compostela) por ensembles como el Ensemble Intercontemporain, Ensemble SurPlus,International Ensemble Modern Academy (IEMA), Vertixe Sonora, Nouvelle Ensemble Moderne, ECCE ensemble, Taller Sonoro, Sond’arte electric ensemble, Ensemble Cepromusic ouEnsemble Progress Berlin.
En Abril de 2016 representouá Asociación de Compositores Vasco Navarrros (Musikagileak) nos ISCM World Music Days in Tongyeong (Corea del Sur). A súamúsica está publicada por Babel Scores
helgaarias.wix.com/helgaarias
Joan Bagés i Rubí (Flix, Lleida, 1977)
O seu traballo sonoro céntrasena música instrumental, a música electroacústica, as instalacións sonoras eos sistemas musicais interactivos. Lonxede abordar estas facetas creativas como elementos independentes, traza un continuo baseado na creación de redes entre estas disciplinas. Oque unifica o seu traballo creativo é a investigación permanente no que chama a Composicion espectro-morfologica por capas diferenciadas nun marco de creación holofónico.Paralelamente, traza sistemas de notación gráfica derivados da notación convencional, utiliza ecrea sistemas musicais interactivos, e desenvolve oconcepto de partitura sonora.
www.joanbages.com
Carlos de Castellarnau (Tarragona, 1977)
En 2010, tras os seus estudos de guitarra clásica ede teoría musical con Ramón Humet, inicia a carreira de composición con Agustín Charles na Escuela Superior de Música de Cataluña [ESMUC] en Barcelona. En 2012 é aceptado na clase de composición de Stefano Gervasoni noCNSMDP de París onde recibe os consellos de Yan Maresz en materia de música electroacústica. Posteriormente realiza o Cursus 1 e2de composición einformática musical noIrcam.
Foisido premiado en diferentes concursos internacionais de composición, destacandooPremio Internacional «Joan Guinjoan» en 2011, segundo premioPremio Trio di Triesteen 2012 ouopremio Jukeboxx New Music Awardde Munich en 2015.
As súas obras foronencargadas eestrenadas por agrupaciónscomo o Ensemble Court-Circuit, CrossingLines, Proxima Centauri, Curious Chamber Players ou oEnsemble Regards en diversas cidades efestivais de ámbito internacional como Manifeste en París ouMixtur en Barcelona.
Recibiuoapoio de diferentes institucións como oDepartamento de Cultura de Catalunya, SGAE, SACEM efoiresidente da Cité Internationale des Artsde Paris durante dous anos.
Facundo Llompart (Arxentina, 1979)
Traballa en el campo de la creación musical contemporánea. Su catálogo incluye piezas solistas, música de cámara y orquesta sinfónica (con y sin electrónica). Su trabajo se centra en la manipulación del timbre y la morfología del sonido, y la creación de espacios sonoros. Sus obras han sido ejecutadas por diversos ensambles y solistas como Christelle Séry, Saori Furukawa, “L’instant donné”, “Cairn”, “Sillages”, “Trio Kdm”, “Ensemble Nikel”, “New Music Ensemble of the Sverdlovsk Philharmonic” entre otros, en auditorios y festivales en Francia, Suiza, España, Rusia, Argentina, Chile, México, Colombia, Austria e Israel. Ha recibido premios, reconocimientos y menciones en diferentes concursos como “35 Concurso Internacional de Jóvenes Compositores Premio Federico Mompou” (2014), (España), “Takefu award 2012”, (Japón), Premio SACEM del Concurso Internacional de Composición “Ville de Boulogne-°©‐Billancourt” (Francia), entre otros Facundo Llompart obtuvo una Licenciatura en Composición Musical en el “Instituto Superior de Música de la Universidad Nacional del Litoral” (Argentina). Luego estudió composición musical con MartinMatalon en París. Peviamente, obtuvo el “Ciclo de Perfeccionamiento en Composición Musical Mención:” Premio de Excelencia”, en el “Conservatorio Departamental un Rayonnement” (Aulnay sous Bois, Francia) con Thierry Blondeau y el” Diplôme d’Etude Musicale” en el “Conservatorio un Rayonnement regional” (Reims, Francia) con Daniel Dadamo. Actualmente reside en Paris y sus piezas son editadas en Maison ONA.
www.facundonicolasllompart.com
Javier M López(Lugo, 1969)
frautista, compositor, musicólogo e docente. Integrante de agrupacións relacionadas coa improvisación e o jazz como a orquestra de improvisación “O.M.E.GA” e o trío “TDC”. Alumno de composición de José Luís de Delás, as súas obras foron estreadas por diferentes formacións, entre outras, “Real Filharmonía de Galicia”, “Galicia XXI”, “Quinteto Pentafonía”, “Taller Atlántico Contemporáneo”, “Ensemble s21” “Grupo Instrumental Siglo XX”, ou instrumentistas como Javier Simó, Diego Ventoso, Pablo Devigo, Eliseu Mera, Guido Arbonelli, Bruno Laurent ou Etiene Rolin. Ten feito música para diferentes obras escénicas. Así mesmo, algunhas das súas composicións foron seleccionadas para os II e III “Intenational Meeting” da asociación “Temp’ora” celebrados en Sofia e Burdeos respectivamente. Tamén foi seleccionado como alumno (panel de lectura, clase individual, master class) para os III e IV International Festival Mixtur, Barcelona, 2015 e 2016.
Publicou a Breve Historia de la Músicapara a editorial “Now-tilus”e diferentes artigos sobre pedagoxía musical e musicoloxía en revistas como “Música y Educación”, “Relafare”, “Revista de la Lista Europea de Música en la Educación” ou “Anatomía de la Historia” entre outras. Impartiu cursos e concertos didácticos relacionados coa música contemporánea. En dúas ocasións, primeiro premio no certame de composición “Constantino Bellón”. Segundo premio de composición do concurso internacional convocado en Italia polo “Gruppo Europeo Ricerca Musicale Independiente”. Finalista da novena edición do concurso internacional de composición “Città di Udine” e do ”Counterpoint-Italy’s” 2014. Profesor titular das especialidades de “Historia da Música” en Conservatorio e de “Música” en Ensino Secundario.
javilopi2001.wixsite.com/tdcsite